Forside

Branding og storytelling

Finansielle kriser

Danish Design

Virksomhedshistorie

CV og referencer

Kontakt

 

Per H. Hansen
Branding/Virksomhed/Historie(r)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Virksomhedshistorie

 

Jeg har beskæftiget mig med virksomhedshistorie i 20 år og har et indgående kendskab til dansk virksomheds-historie fra 1850 til i dag. Mit særlige fokus er på innovation, entrepreneurskab og ”creative destruction” samt på virksomheders markedsføring og branding gennem fortællinger, der finder klangbund i tidens kulturelle og sociale strømninger.

 

Jeg kan tilbyde

 

  • foredrag om virksomhedshistorie og økonomisk udvikling generelt
  • foredrag om innovation, entrepreneurskab og ”creative destruction” i historisk og komparativt perspektiv
  • analyser af konkrete virksomheders historie og deres historiske fortællinger

Min tilgang til historie er, at historie ikke er fortiden, men den eller de fortællinger, der cirkulerer om fortiden. Virksomhedshistorie kan skrives på mange niveauer, men for den virksomhed, der får skrevet sin historie er det afgørende, at det giver mulighed for at kende organisationens kultur, identitet og brand på en dybtgående måde. Samtidig kan en videnskabelig baseret virksomhedshistorie medvirke til at styrke virksomhedens kultur og brand. Det kan den fordi historiske fortællinger er afgørende for både individers og organisationers brand, identitet og image.