Forside

Branding og storytelling

Finansielle kriser

Danish Design

Virksomhedshistorie

CV og referencer

Kontakt

 

Per H. Hansen
Branding/Virksomhed/Historie(r)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Danish Design

 

Jeg har interesseret mig for moderne danske møbler i en årrække, og jeg har et indgående kendskab både til konkrete møbeldesignere, deres møbler og til historien om moderne dansk møbeldesign fra ca. 1930. Jeg har udgivet flere bøger om moderne dansk møbeldesign, bl.a. Den store danske møbelguide (2005) og Moderne dansk møbeldesign. Historie, tendenser og hammerslag (2007) sammen med Klaus Petersen. Selv har jeg skrevet den til dato mest grundige analyse af årsagerne til moderne danske møblers succes i Danmark og USA: Da danske møbler blev moderne. Historien om dansk møbeldesigns storhedstid (2006).

 

Jeg kan tilbyde:

 

  • foredrag om moderne dansk møbeldesign
  • foredrag og analyser af danske designvirksomheders fortællinger og branding og hvordan de skal brande sig i forhold til fortællingen om Danish Design og de muligheder og begrænsninger, denne fortælling fører med sig

Dansk designs storhedstid var i 1950’erne, hvor både møbeldesign og anden brugskunst erobrede ikke bare de danske, men også udenlandske hjem. I de senere år, har en gruppe unge designere endelig formået at frigøre sig fra den tunge arv efter dansk designs guldalder, og det interessante spørgsmål er, hvordan nyt dansk design kan bygge på arven fra storhedstiden uden at blive begrænset af den. Det er en afgørende forudsætning for at styrke virksomheders brug af design, at de er bevidste om både, hvordan de brander sig som designvirksomhed, og om hvilken designfortælling, de bygger på.